Dag 11: op naar het zuiden

31 oktober 2022 - Khao Sok, Thailand

Zoals gisteren al gezegd stond er voor vandaag een reisje naar het zuiden op het programma.  Vanochtend zijn we iets over half 9 opgehaald bij ons hotel door een taxi om naar het vliegveld van Chiang Mai te vertrekken.  Hier hadden we een vlucht geboekt staan naar Surat Thani die om half 12 zou vertrekken.

Nadat we vrij vlot op het vliegveld waren gedropt moesten we de tijd doden om te kunnen inchecken,  we waren iets van 40 minuten te vroeg. Gelukkig bood Starbucks met zijn koffie een mooie plek om te wachten.

Op het moment dat de incheckbalie net was geopend hebben we ingecheckt en kregen we stoelen 31A, 31B en 31C toegewezen. Bij het afgeven van de koffer op een andere plek dan het inchecken moest er nog 1 weer geopend worden want de powerbanks zaten nog in de koffer. Deze werden grondig geïnspecteerd nadat ze door ons uit de koffer gehaald waren.  Hierna werd de koffer wel goed bevonden en konden we door naar de securitycheck.

Hier ging het op zich best vlot ondanks dat de powerbanks hier voor een tweede keer grondig waren geïnspecteerd. Na deze check werd het weer wachten tot we aan boord konden gaan. Gelukkig was het net na 11 uur tijd om te boarden.

Bij het binnen stappen van het vliegtuig werd ons verteld dat we andere stoelen kregen, we kregen er 2 op rij 2en 1 op rij 1. We kregen net na het opstijgen zelfs een lunch voorgeschoteld,  en dat voor een vlucht van  nog geen 2 uurtjes.

Na een voorspoedige vlucht en na het ophalen van de koffers was de volgende te nemen stap een taxi regelen naar onze slaapplek, We kregen een goed aanbod voor een prive taxi naar Khao Sok, deze hebben  we danv ook maar genomen. Na anderhalf uur waren we dan eindelijk op onze bestemming aangekomen, Khao Sok Jungle Huts Resort.

Helaas kregen we hier niet de gereserveerde kamers voorgeschoteld,  maar na wat aandringen kregen we er toch 1 inplaats van 2. De tweede was volgens zeggen al een maand niet bruikbaar vanwege een kapotte wc. Onze geboekte kamers zouden zich aan de rivier moeten bevinden, Luuk heeft nu gebruik gemaakt van deze kamer en wij dicht bij hem.

Na te zijn gesetteld en de eerste apen aan de overkant van de rivier te hebben gezien zijn we een stukje gaan lopen. We zagen onderweg enorm veel apen op de route, het waren allemaal langstaart makaken. Tijdens het lopen besloten we al snel terug te keren omdat er onweer in de verte klonk. Kort na het onweersgeluid begon het te regenen en we besloten maar snel een restaurant op te zoeken, het was als dan gelukkig ook al etenstijd geweest.

Na het eten een paar inkopen gedaan voor de komende twee dagen, we gaan dan weer het internetvrije gebied in en twee dagen doorbrengen in Khao Sok national Park. Twee dagen het water op tussen de kliffen en slapen in een hutje op het water met z'n drieën op één kamer.