Dag 4: Kanchanaburi

24 oktober 2022 - Kanchanaburi, Thailand

Na een goede en vooral rustige nacht slaap, we hadden een andere kamer gekregen, zijn we vanochtend weer met een taxi opgehaald bij ons hotel in Bangkok. Vandaag stond de reis naar Kanchanaburi op het programma.

Om 8 uur stonden we met onze koffers en uitgecheckt klaar in de hal van het hotel om opgehaald te worden door een taxichauffeur  voor de reis met hieraan gekoppeld een excursie programma.

Zoals gezegd vertrokken we met de taxi maar niet voordat de taxichauffeur een paaltje over het hoofd zag met als gevolg de nodige schade aan de taxi. Maar dit mocht de pret niet drukken en we hebben na een tijdje rijden Bangkok achter ons gelaten.

We waren op weg naar Kanchanaburi waar we na ruim 2,5 uur aankwamen.  We zijn hier eerst afgezet bij het treinstation om een treinreis te maken vanaf Kanchanaburi naar Thamkra Sae. Bij het wegrijden uit Kanchanaburi gaat de trein over de River Kwai Bridge, wel bekende brug over de Kwai rivier.  Het vervolg van de treinreis ging over de welbekende Dead Railway, bij de aanleg door dwangarbeiders onder Japans bewind zijn ook vele Nederlanders omgekomen. De spoorlijn is aangelegd dwars door de rotsen die hiervoor weg gehakt moesten worden.

Bij het eindpunt stond onze taxichauffeur al op ons te wachten om ons mee te nemen voor een lunch maar niet voordat we nog hadden gekeken in een grot naast het station waar een Boeddhabeeld staat.

Na een heerlijke Thaise lunch zijn we verder gereden terug naar Kanchanaburi om een oorlogsmuseum te bekijken. Hier stond onder andere een trein,  helikopter en allerlei oorlogstuig uitgestald.

Na het museum zijn we afgezet bij ons hotel voor de komende twee nachten, VN Guesthouse. Onze slaapplekken bevinden zich op een ponton op het water van de Kwai rivier.

De rest van de middag genoten van de vrijheid van het niets doen en hebben we een beetje gerelaxt. Na wat bij het hotel te hebben gedronken  besloten we in het stadje wat te gaan eten.  Voordat we vertrokken hebben we voor morgen een excursie geboekt, wat dat is valt morgen weer te lezen.

We hebben heerlijk gegeten met uitzicht op de River Kwai Bridge na een wandeling van 3 kilometer . De drie kilometer hebben we na het eten ook weer afgelgd om de dag vervolgens af te sluiten met het spelen van rummicub met hierbij een lekker drankje bij het hotel.