Dag 5: Erawan waterfalls

25 oktober 2022 - Kanchanaburi, Thailand

Vandaag stond er een excursie op het programma wederom met een prive chauffeur. Gisteren hebben we de "taxi" geboekt bij ons hotel en we zouden om tien uur worden opgehaald. Na een uur of 9 tot 10 aan slaap hebben we voor het eerst een goed ontbijt gegeten,  de voorgaande dagen moesten we zo vroeg weg dat er nog geen ontbijt te krijgen was behalve fabriekscroissantjes uit de supermarkt.

Door de taxi werden we netjes om 10 uur opgehaald en we reden in een uurtje tijd naar de Erawan Waterfalls.  Hier zijn op een afstand van 2 kilometer een zevental watervallen te zien op telkens een andere hoogte.

Het was een warme wandeling naar de bovenste waterval waarbij erg flink gezweet werd. Maar de wandeling en klim was het zeker waard. Hoe hoger we kwamen hoe mooier de waterval werd.

Bij de bovenste waterval besloten we heerlijk af te koelen in het water en onder het neer kletterende water. Dit was echt genieten ondanks de aan je tenen sabbelende vissen. Nadat we nog even heerlijk boven gezeten hadden zijn we de afdaling weer in gaan zetten tot we weer beneden waren. Al dat geklim maakt een mens hongerig en dus moest er eerst geluncht worden, het was inmiddels al ver over 2 uur.

Na lekker wat gegeten te hebben en een beetje bijgekomen te zijn, zijn we weer naar de taxi gelopen om teruggebracht te worden naar het hotel.

Bij het hotel hebben we ons even opgefrist en hebben we het terras van het hotel opgezocht voor een drankje en een paar potjes Beverbende. Omdat de tijd toch wel vlot ging hebben we heerlijk bij het hotel gegeten en voor de dag van morgen weer een taxi geregeld.

Morgen keren we terug naar Bangkok om in de avond de nachttrein naar Chiang Mai te nemen, morgen daarom even geen verhaaltje.

1. Marion:
    Wow mooie plek!
  2. Diana:
    Ziet er geweldig uit! Heel mooi 👍 😘
  3. Jacq:
    25 oktober 2022
    En… nog een olifant gespot 😂
    Prachtige foto’s weer zeg . Mag ik volgend jaar ook mee 🙏🏻
  4. Lies:
    26 oktober 2022
    Wat fijn om allemaal te lezen en jullie te zien op de prachtige foto's, ze geven de sfeer zo goed weer. Ben weer even 17 jaar terug in de tijd. Lekker schommelen in de lianen!