Lekker veel wandelen

1 augustus 2023 - Central Park, New York, Verenigde Staten

Na de relax dag van gisteren hebben we vandaag de beentjes weer flink aan het werk gezet.

Na het ontbijt zijn we vanaf het hotel gelopen naar de Hudson River. De zijn we ruim 4 kilometer gevolgd tot we aankwamen bij onze eerste bezienswaardigheid van vandaag, Intrepid Sea, Air & Space museum. Een oud vliegdekschip met hierop allerlei vliegtuigen, spaceshuttle en helikopters. We hebben een ronde door het schip gemaakt en ook in de stuurhut gekeken.

Na een korte koffiebreak zijn we doorgelopen naar Edge. Een nieuwe toren met een uitstekend platform van waar je de stad kan bekijken vanaf etage 100.

Hierna weer verder gelopen via de High Line, een oude spoorbaan omgetoverd tot een park, naar Chelsea Market. Dit is een overdekte markt met allerlei winkels en eet gelegenheden.

Onderweg naar onze volgende stop even wat gegeten en de wandeling hierna weer vervolgd richting het Flatiron Building. Helaas stond deze in de steigers zodat het mooie van het gebouw minder goed te zien was.

We zijn hierna verder gelopen richting Grand Central Terminal. Voordat we goed en wel onderweg waren daar naar toe werden we opgeschrikt door een wilde achtervolging door de politie met heel veel auto's en een helikopter.

We hebben een kijkje genomen in Grand Central Station , een enorm groot station voor metro's en treinen. We hebben na wat rondgekeken te hebben hier de metro terug naar het hotel gepakt. Daar weer aangekomen hadden we ruim 20 kilometer gewandeld.

Vanavond gaan we vroeg slapen om morgen weer vroeg te vertrekken.  Wat er op de planning staat......morgen meer.

1. Jacq:
    2 augustus 2023
    Kijk die Daan liggen op die glazen vloer brrrr..
    Mooie foto’s weer zeg en zo te zien is het heeerlijk weer !!! Hier is het vooral nat ☔️
    Veel plezier verder .