Central Park en de bus

30 juli 2023 - Central Park, New York, Verenigde Staten

Voor vandaag stond een rustig dagje gepland. We zijn de dag toch weer vroeg begonnen met een ontbijtje en zijn daarna toch weer vertrokken.

Voor vandaag stond een wandeltour gepland door een deel van Central Park langs allerlei film en tv serie locaties. De tour startte voor The Plaza, het hotel uit Home alone 2. Hierna hebben we een wandeling van 2 uur gemaakt door het park. We kwamen onder andere langs de duivenbrug ook uit Home alone 2. Overal heb je vanuit het Park, waar je de geluiden van de stad bijna niet hoort, heb je zicht op de wolkenkrabbers van de stad.

Het einde van tour kwamen we langs Strawberry Field, een deel van het park ter nagedachtenis aan John Lennon. Ook passeerden we het grootste grasveld van Central Park teweten Sheap Meadow.

Na de tour hebben we een kort bezoekje gebracht aan de Trump Tower, even kijken naar al het goud en de Trump prullaria die verkocht wordt.

Hierna weer verder 'Manhatten afgedaald voor de volgende geplande activiteit. Om 18.00 uur zouden we met een bus een ritje maken door Manhatten. Het is niet zomaar een bus, het is The Ride. In deze bus zit je op een soort tribune en kijk je door de zijkant van de bus door de ramen. Onderweg treden er op straat een breakdancer, rapper, saxofonist met zangeres en een dansend koppel op voor je. Heel erg leuk om mee te maken.

Na deze rondrit hebben we nog wat gegeten en zijn we naar het hotel terug gegaan om de pijnlijke voeten te laten rusten.

Voor morgen staat er een echte relax dag in de planning, even bijkomen van alle indrukken en drukte.

1. Saskia & Rick:
    31 juli 2023
    Leuk, leuk en leuk! Herkenbaar 😉 aan de foto’s xxx
  2. Jacq:
    31 juli 2023
    Wat een leuke dag hebben jullie weer gehad zeg . En druk ook weer haha .
    Prachtige foto’s weer mannen !!!
    Weer een mooie ( rustige) dag morgen 😘