Geschiedenis en uitzichten

29 juli 2023 - Central Park, New York, Verenigde Staten

Na een welverdiende lange nacht slaap zaten we al vroeg aan het ontbijt bij een eettentje schuin tegenover ons hotel. Na het ontbijt zijn we met de metro vertrokken naar downtown Manhatten. We hadden vandaag op het programma staan een bezoek te brengen aan het 9/11 museum en memorial.

Om 9 uur konden we hier naar binnen en hebben we een paar uur rond gekeken en indrukken op gedaan over de aanslagen op de twin towers. Blijft indrukwekkend om de beelden van de inslagen van de vliegtuigen, de ravage, de paniek  en de manier van herdenking te zien.

Om het bezoek helemaal af te ronden hebben we de nieuwe WTC toren bezocht, One world. Hier binnen zijn we met de lift geklommen naar etage 102, hier kregen we een kort voorproefje van het uitzicht. Voor het volledige uitzicht over de stad en omgeving zijn we 2 etages gedaald. Het is echt waanzinnig om de stad vanaf deze hoogte te bekijken. Je ziet vanaf deze hoogte pas hoe immens groot de stad is.

Nadat we weer naar beneden waren gegaan en hadden geluncht zijn we vetrokken naar Battery Park. Hier hebben we een vaartocht gemaakt naar Liberty IJsland, het eiland waar het Vrijheidsbeeld op staat. Omdat het erg druk was hebben wij besloten om de boot niet te verlaten en weer terug te varen naar Battery Park. Geweldig om vanaf het water de skyline te zien met al zijn wolkenkrabbers.

We hebben, het was al bijna eind van de middag, de metro gepakt naar Time Square om daar te gaan eten en rond te kijken. We hebben eerst gegeten bij een bijzondere diner, We hebben gegeten bij  Ellens Stardust Diner, een diner met een flinke wachtrij om te kunnen eten. Wat het zo bijzonder maakt is dat het bedienend personeel tijdens het serveren allemaal bekende en minder bekende liedjes zingt. Na het eten zijn we weer naar Times Square terug gelopen. Daan keek hier zijn ogen uit.

Hier hebben we nog een bezoek gebracht aan de M&M store en Madame Tussauds.

Al met al hebben we een drukke dag gehad en waren de beentjes toe aan de nodige rust. We zijn daarom maar lekker vertrokken naar het hotel.  Morgen staat er een rustiger dagje op de planning, ook wel even lekker na een reisdag en zo'n dag als vandaag.