Dag 6: Wachten en reizen

26 oktober 2022 - Chiang Mai, Thailand

Vanochtend zijn we in alle rust opgestaan om te gaan ontbijten. De dag van vandaag stond in het teken van reizen en wachten.

Om 11 uur zijn we uitgecheckt bij ons hotel en begon het wachten op de taxi. Om de tijd te doden hebben een bezoek gebracht aan de erebegraafplaats in Kanchanaburi. Deze begraafplaats staat in het teken van de tweede wereldoorlog en dan met name het gedeelte wat betrekking heeft op de aanleg van de beruchte spoorlijn die we eerder hebben bezocht.

Op de begraafplaats ligt het vol met onder andere 3000 omgekomen Nederlanders. Het is fascinerend om te zien met hoeveel zorg de begraafplaats wordt onderhouden door de Thai.

Nadat we weer waren teruggekeerd bij het hotel en geluncht hadden stond de taxi klaar om ons terug te brengen naar Bangkok.  We reden in een kleine 2,5 uur naar het treinstation Bang Sue Junction. Vanaf hier zou de nachttrein naar Chiang Mai vetrekken, een treinreis van 12,5 uur naar het noorden van Thailand.

Om half 7 zijn we ingestapt en hebben onze gereserveerde plek opgezocht om aan de lange reis te beginnen. Na een paar potjes Beverbende te hebben gespeeld besloten we om te gaan slapen. Onze bankjes werden hierbij omgebouwd tot een bed.

Andre en Wilbert hadden een beneden slaapplek en Luuk en een Thai een boven slaapplek met er tussenin een gangpad. Nu die Thai toch benoemd is wat een figuur was dat. Het was er 1 in de categorie "Alleen op de wereld". Hij bleef telkens het zelfde vervelende liedje keihard afspelen, zat constant te ritselen met een plastic tas, was keihard aan het praten en klom constant van zijn bed en er weer op. We hebben hier meerdere keren wat van gezegd of laten merken dat hij stil moest zijn. Dit is door gegaan tot een uur of 12 tot hij ontplofte en zijn spullen pakte. Hij is in het halletje iets verderop gaan schreeuwen waarna hij uit de trein is gezet ( althans dat denken we omdat hij hierna weg was en we hem niet meer hebben gehoord).

Gelukkig hebben we alledrie hierna de nodige uurtjes kunnen slapen tot ongeveer een uur voor aankomst in Chiang Mai, waar we om 7.15 uur aankwamen.