Dag 8: Elephant Nature Park

28 oktober 2022 - Chiang Mai, Thailand

Zoals gisteren al verteld stond er vandaag een dagtrip op het programma naar de olifanten.  We hadden een excursie geboekt naar een onderdeel van het Elephant Nature Park genaamd Elephant Highlands gelegen in de bergen rondom Chiang Mai.

Na het ontbijt zijn we rond half 9 door een busje opgehaald om te vertrekken naar de bergen. We zouden hiervoor ongeveer 80 minuten rijden. Zodra we de stad uit waren zagen we een waanzinnig mooi bergachtig landschap verschijnen,  we zagen een en al groene bergen waarbij de een nog hoger was dan de andere.

Aangekomen op de plaats waar de excursie werden we gelijk aan het werk gezet, we moesten 3 groten balen met enorm veel watermeloenen in  vieren hakken. Dit was het ontbijt voor de olifanten waar we mee gingen wandelen door de jungle.  En we kregen voor onderweg allemaal een tas mee met banaantjes ,op deze manier lopen de olifanten iets makkelijker mee. Als je geen eten meeneemt dan haken ze snel af, dat komt ons bekend voor!!

Toen we klaar waren kwamen onze vriendinnen aanlopen.....  KhamPang 53 jaar oud, MeaPong 48 jaar oud en NongPok 35 jaar oud. Ze zijn alle 3 gered uit hetzelfde olifanten kamp en dat is de reden dat ze hebben besloten om ze bij elkaar te houden en zijn ze samen verhuisd naar Elephant Highlands.  Terug in het wild is niet meer mogelijk maar ze hoeven niks meer en mogen heerlijk genieten van hun vrijheid hier hoog in de bergen.

De wandeling is prachtig en ook onze vriendinnen vonden het heerlijk.... vooral de tasjes met bananen.  Toen de banaantje op waren viel ook het het tempo ver naar beneden en werden de groene takjes etc langs het pad interessanter. Eenmaal aangekomen op plaats van bestemming kregen we een heerlijke vegan Thaise lunch want dier en welzijn staat hier hoog in het vaandel. Daarna nog even met zijn alle uitbuiken en genoten van alle rust hier in de prachtige groene omgeving.

Na dat we klaar waren met de lunch zijn we met onze vriendinnen verder naar boven gewandeld de berg op. Boven kregen we nog wat tijd om even bij te komen voordat we weer aan de daling zouden beginnen.  Eenmaal beneden zijn we met zijn allen de olifanten gaan wassen . KhampPang was op haar eigen houtje boven op de berg een bad aan het nemen en had er beneden geen zin meer in. De andere 2 dames wel, dus daar zijn we toen mee in bad gegaan. Ze vonden het heerlijk en genoten van het badderen. Wat een ervaring!

Als afsluiting gingen we met zijn allen nog een laatste maaltijd voor KhamPang,  MeaPong en NongPong maken. Het was een soort plakrijst met mais, bix en nog een vrucht..... deze vrucht voorkomt obstipatie bij olifanten. We maakten er grote balen van waarna we ze erna aan hun gaven. Dit keer niet via hun slurf maar direct in hun mond. Onze gids legde uit hoe we dit moesten doen..

Hierna hebben wij afscheid genomen en konden de dames heerlijk genieten van de rust en een volle buik. Wij hebben nog even een drankje gedaan en zijn daaarna terug gebracht  door onze gids naar het centrum van Chiang mai.

Morgen gaan we voor 2 dagen de bergen in, we gaan daar een jungle trekking maken. Dus waarschijnlijk geen bereik voor een nieuw  verhaaltje en foto's morgen.

1. Marion:
    29 oktober 2022
    Wow wat een superdag is dit geweest!
  2. Natas:
    29 oktober 2022
    Wat een belevenis met die olifanten, wat een mooie omgeving! De maaltijden zien er trouwens heerlijk uit! Geniet verder van jullie mooie reis!