Dag 1&2: De lange reis

22 oktober 2022 - Bangkok, Thailand

Vrijdag was het dan eindelijk zover.

De lange reis naar Thailand kon beginnen, we moesten hiervoor eerst Schiphol met zijn bekende problemen trotseren. Relatief vroeg waren we op Schiphol, ruim anderhalf uur voordat we welkom zouden zijn.

Om 12.10 uur zijn we de vertrekhal ingelopen om alvast klaar te staan om een uur later kunnen gaan inchecken,. Op het moment dat we in de vertrekhal aankwamen stond er al een enorme rij bij de incheckbalie en bleef er niets anders over dan aansluiten in de rij.

Na ruim een uur waren we onze koffers kwijt en konden we gaan voor de volgende bekende horde. Dit bleek heel erg mee te vallen en we waren de security en paspoortcontrole best vlot door.

Met een beetje vertraging zijn we vetrokken naar Doha (Qatar) voor een tussenstop. We waren in 5 uur en 45 minuten een kleine 5000 km van huis. Na een korte stop hebben we het laatste stuk van de reis in een kleine 7 uur voltooid. We hebben het tweede deel afgelegd in de Airbus A380, een enorm groot vliegtuig.

Qua tijd zijn we bijna 24 uur later in Bangkok aangekomen (tijdverschil van 5 uur). Na ingecheckt te hebben bij het hotel aan Khaosan road was het batterijtje bij ons alledrie enorm leeg door het bijna niet slapen en al het gereis.

De rest van de avond hebben we dan ook lekker op ons gemak gedaan en hebben vroeg het bed op gezocht.

Morgen staat onze eerste activiteit in Bangkok op het programma maar daar over morgen meer.

1. Saskia & Rick:
    23 oktober 2022
    Fijn dat alles voorspoedig is verlopen, liefs Sas en Rick. Enjoy 💋
  2. Marion:
    23 oktober 2022
    Goed te horen dat jullie goed zijn aangekomen! Geniet ervan leuk dat we weer mee kunnen lezen!