Dag 3: Dagje Bangkok

23 oktober 2022 - Bangkok, Thailand

Vanmorgen om half 6 opgestaan na een niet al te beste nacht slaap door alle herrie van buiten. Het was een nacht vol gedreun van de geluidsinstallaties  van de kroegen beneden in de straat.

De reden van het vroege opstaan was een geplande 5 uur durende fietstour door Bangkok die om 7uur zou starten. We werden hiervoor om klokslag 6 uur opgehaald met een taxi die ons naar de andere kant van de stad bracht.

We hebben ons hier laten afzetten bij het kantoor van Co van Kessel. Om 7 uur zijn we met een paar anderen op de fiets gestapt en begonnen aan een fietstocht door Chinatown. We hebben het woongedeelte en het werkgedeelte doorgefietst, We zijn langs tempels gekomen en hebben er 1 van binnen bekeken. In deze tempel stond een boeddhabeeld van 16 meter hoog.

We zijn vervolgens met een longtailboot het water op gegaan om een kleine 40 minuten te varen met de fietsen aan boord. We hebben vanaf het water kunnen zien hoe de Thai leeft en in het water een aantal varanen zien zwemmen.

Nadat we weer aan land waren hebben we gekeken bij een zondagsmarkt.

Heel lang hebben we hierniet gekeken want er lag een lunch in het vooruitzicht. We zijn de fiets weer opgestapt en beweging gezet naar het restaurant waar we werden verwacht. Een heel leuk en klein restaurantje die alleen voor de lokale bevolking is niet voor toeristen.

Na een heerlijke Thaise lunch zijn we begonnen aan de terug weg. We hebben onder andere gereden door de bananen/kokosbomen plantages. Aan het eind van de fietstocht zijn we nog een keer met de longtailboot over de rivier gevaren  naar het startpunt.

De rest van de middag hebben we heerlijk bij en in het zwembad op het dak van het hotel doorgebracht,  lekker wat gezwommen en genoten van een sapje. Dit alles met uitzicht op het Koninklijke Paleis.

De avond afgesloten met een heerlijk diner en een massage voor Andre en Wilbert. Als afsluiter nog een sapje gedaan op het dak van het hotel.

Morgen gaat de wekker weer op tijd om te gaan verkassen, maar daar over morgen meer.

1. Jacq:
    23 oktober 2022
    Klinkt wel heeeeel leuk zeg 🚴‍♀️
    Nu lekker uitrusten ☺️
  2. Lique:
    23 oktober 2022
    Ziet er goed uit, veel plezier
    Grtjes, Lique en Eliza
  3. Melissa Van Loenen:
    24 oktober 2022
    Ziet er leuk uit!!! Veel plezier
    Gr Melissa